Botoks

Botox Hangi Bölgelere Uygulanır?

Botox, belirtilen şikayetlerin çözümü için söz konusu problemlerin yaşandığı tüm alanlara yapılabilir.

• Alın (frontalis kasları)
  • Şakaklar
  • Göz yaşı oluğu, kaz ayakları
  • Burun çevresi
  • Yanak ve elmacıklar
  • Dudak çevresi ( nazolabiyal kıvrımlar)
  • Çene
  • Boyun ve dekolte
  • Kol altı
  • Eller ve avuç içi
  • Ayaklar
  • Kas ağrısı olan noktalar gibi alanlar sıklıkla botox yapılan yerlerdir.
Botoks Kimlere Uygulanabilir?

Botoks,

• Gebe olmayan
  • Bebeğini emzirme dönemi tamamlanmış olan
  • Botoksun başarı sınırı dahilinde problemi olan
  • Ciddi sağlık problemleri olmayan kadın ve erkek tüm hastalara uygulanabilir.

Botox Deri Altına Nasıl Uygulanır?

Botoks, cilt üzerinden cilt altına enjeksiyonlar ile girildikten sonra, hedeflenen noktaya ulaşıldığına botox ilacının o noktaya az miktarda bırakılması ile uygulanır.

Tedavi yapılamdan önce hastanın kırışıklık, çizgi, terleme ve migren ile ilgili olan şikayetleri dinlenir. Problemlerin derecesi belirlenir. Problemlerin tipi ve derinliğine uygun olarak yapılacak olan botoks ilacı belirlenir. Uygulama alanlarının sayısı, uygulama alanının genişliği gibi tedavi içeriğini etkileyen kriterlerde göz önünde bulundurulduktan sonra, uygulama alanlarına lokal anestezi sürülerek uygulama aşaması başlatılır. Etki eden lokal anestezi kreminin fazlalığı cilt üzerinden temizlenir. İğnenin batım yapması için cilt üzeri kuru ve temiz olmalıdır.

Doktor tarafından yapılan tedavide doktorun belirlediği noktalara az miktarlarda botox ilacı bırakılır. Tüm hedefler bu şekilde aşılandıktan sonra işlem sonlandırılır.

Tamamlanan botox işleminden hemen sonra uygulama alanlarına bazı medikal kremler sürülür ve soğuk uygulaması yapılır. Bu uygulamalar işlemden sonra oluşabilecek,

• Kızarıklıkların yatıştırılması.
  • Hafif şişliklerin önlenmesi.
  • İğnenin batımı ile oluşabilecek noktasal kanların cilt üzerinden temizlenip durdurulması için yapılır.
Botoksun Etki Mekanizması Nedir?

Botoksun etki mekanizması sinir iletimi kesme odaklıdır. Detaylı olarak belirtmek gerekirse botox, salındığı noktada sinir iletiminin kaslara ulaşmasını önler. Bu etki ile deri üzerinde şikayet edilen yaşlanma belirtileri, iletim ile yaşanan aşırı terleme ve kasların aşırı kasılmasına bağlı oluşan migren, kas ağrıları şikayetleri çözümlenmiş olur.

Botoksun Etkisi Kalıcı mıdır?

Sinir iletiminin kaslara dolayısı ile üst dokulara ulşamasının kesintiye uğratılmasıyani botox etkisi, ömür boyu kalıcı değildir. Tedavinin etki süresi 6 ay ile sınırlıdır.

Botoksun Kullanım Alanları Nedir?

Botoksun kullanım alanları;

• Kırışıklıkları açma.
  • Mimik çizgilerini düzeltme.
  • Kas ağrılarını durdurma.
  • Migren tedavisi.
  • Aşırı terleme tedavisidir.
Botox Nasıl Bir Uygulamadır?

Botox, enjeksiyonlar kullanılan bir uygulamadır. Tüm tedavi lokal anestezi altında, enjeksiyonlar ile kısa sürede tamamlanır.

Botox Yan Etkisi Olan Bir Tedavi midir?

Eğer bu tedavi yukarıda sıralanan kriterler göz önünde bulundurularak, doğru dozlar ile, doğru botox ilacı tercih edilerek yapılırsa, sağlık açısından riskli bir yan etkisi yoktur.

Botoks Uygulamasından Sonra Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Botox uygulamasından sonra dikkat edilmesi gereken bazı konuar vardır. Bunlar, uygulama alanını güneşten, sıcak sudan, kozmetik ürünlerden, mikroplardan 1 – 2 gün boyunca korumaktır. Bunun yanı sıra yüz bölgesine yapılan tedavilerde 1 hafta baş aşağı spor yapmamak, uzun süre yüz üstü eğilip kalmamak, yüz üstü uyumamak botoks ilacının doğru yerleşmesi için önemlidir.

Botox Uygulamasının Fiyatı Hakkında

Botox uygulamasının fiyatları, uygulama yapılan bölgenin büyüklüğüne ve buna bağlı olarak kullanılan botox ilacının miktarına göre değişiklik göstermektedir. Uygulama alanının boyutunun yanı sıra; bölgenin ihtiyacı da kullanılacak miktarı değiştiren etkenlerdendir. Botoks uygulaması hakkında daha fazla bilgiye sahip olmak ve botox fiyatları hakkında detaylı bilgi alabilmek için bize (0312) 242 1676 no'lu telefondan ulaşabilirsiniz.

İlgili Etiketler : Botoks, Botox, Botulinum Toksini, Migren Tedavisi, Aşırı Terleme, Botoks Fiyatları, Botoks Ankara, Çayyolu, Nsc.